Spring naar de inhoud

We leggen de Charlierlaan opnieuw aan zodat het dorp niet langer visueel in twee wordt gesplitst en aangenamer wordt. Bij de heraanleg wordt rekening gehouden met de handelaars, vergroening en de trage weggebruiker.

    We leggen de Charlierlaan opnieuw aan zodat het dorp niet langer visueel in twee wordt gesplitst en aangenamer wordt. Bij de heraanleg wordt rekening gehouden met de handelaars, vergroening en de trage weggebruiker.

    De verkeersas Groenendaalsesteenweg – J.B. Charlierlaan – A. Biesmanslaan –Overijsesteenweg snijdt als een mes door ons dorp. Deze as is cruciaal om vrachtwagens, wagens en fietsers van de Ring naar het centrum te brengen of verder te rijden naar Overijse. Vandaag is de opbouw van de straten klassiek: voetpad, fietspad en een asfaltweg. In de toekomst willen we die as duurzamer en groener maken, echter zonder deze capaciteit van het verkeer te verminderen.

    L’axe routier Groenendaalsesteenweg – J.B. Charlierlaan – A. Biesmanslaan traverse notre village comme un couteau. Cet axe est crucial pour amener les camions, les voitures et les cyclistes de la ceinture routière vers le centre ou pour continuer vers Overijse. Aujourd’hui, la configuration des rues est classique : un trottoir, une piste cyclable et une route en asphalte. À l’avenir, nous voulons rendre cet axe plus durable et plus vert, tout en préservant la capacité de circulation.

    The traffic axis Groenendaalsesteenweg – J.B. Charlierlaan – A. Biesmanslaan cuts through our village like a knife. This axis is crucial for bringing trucks, cars, and cyclists from the ring road to the center or further on to Overijse. Currently, the layout of the streets is traditional: a sidewalk, a bike path, and an asphalt road. In the future, we want to make this axis more sustainable and greener, while not reducing its traffic capacity.